Η διατροφή μας παίζει κρίσιμο ρόλο όχι μόνο στο πώς θα μας κρατήσει σε εγρήγορση κατά τη διάρκεια της μέρας, αλλά και στο πόσο ξεκουραζόμαστε και απολαμβάνουμε τον ύπνο.

Αλλά είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίσετε τι βλάπτει την ποιότητα του ύπνου σας. Ορισμένες λοιπόν κατά τα φαινόμενα ακίνδυνες συνήθειες, όπως η κατανάλωση μιας σοκολάτας ή λίγο πράσινο τσάι μετά το δείπνο μπορεί στην πραγματικότητα να διαταράσσει τη νυχτερινή σας ξεκούραση. Ακόμα και η αγάπη σας για το κάρυ μπορεί να αποδειχθεί επιβλαβής!

Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά σε κάποιες «ένοχες» τροφές και ποτά που θα ήταν καλύτερο να συμπεριληφθούν στη λίστα απαγόρευσης για τις ώρες πριν τον ύπνο.

1Ζαχαρούχες τροφές: Επηρεάζουν τον γλυκαιμικό σας δείκτη και σας ξυπνούν μέσα στη νύχτα

Η ζάχαρη, όπως ήδη θα γνωρίζετε, είναι μια τροφή με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη που ο οργανισμός σας καίει πολύ γρήγορα, απελευθερώνοντας ενέργεια και προσφέροντάς σας εκείνη την κλασική αίσθηση ότι μπορείτε να καταφέρετε τα πάντα. Αυτό όμως ακολουθείται από μια απότομη πτώση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, επειδή ακριβώς καίγεται τόσο γρήγορα. Γι’ αυτό δεν είναι και πολύ καλή ιδέα να βασιστείτε σε τέτοιες τροφές επειδή είναι πιθανό να νιώσετε μέσα στη νύχτα ότι πεινάτε. Και αυτό μπορεί να διαταράξει τον ύπνο σας.

Όμως, ποια είναι εκείνα τα είδη τροφών που είναι καλύτερο να αποφύγετε; Παρακάτω σας δίνουμε μία λίστα, που αποτελείται τόσο από τους πιο φανερούς «ενόχους», όσο και από τους λιγότερο φανερούς, που είναι εφοδιασμένοι με μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και δρουν ύπουλα:


Το Εθνικό Αμερικανικό Ίδρυμα για τον Ύπνο προειδοποιεί ότι όσο περισσότερη ζάχαρη καταναλώνετε μέσα στη μέρα, τόσο εντονότερα προβλήματα ύπνου θα αντιμετωπίζετε. Η υψηλή πρόσληψη ζάχαρης μπορεί να σας ξυπνά πολλές φορές μέσα στη νύχτα ή να σας εμποδίζει να κοιμηθείτε βαθιά. Και αυτά έχουν ως αποτέλεσμα να νιώθετε κουρασμένοι την επόμενη μέρα.

  • Αναψυκτικά με ζάχαρη: Κάποια μπορεί να περιέχουν και καφεΐνη, που τα κάνει ακόμα πιο επικίνδυνα
  • Γλυκά κάθε είδους
  • Σοκολάτα
  • Ζαχαρούχα επιδόρπια
  • Μπισκότα και κέικ
  • Λευκό ψωμί
  • Ζυμαρικά
  • Έτοιμες σάλτσες και κέτσαπ
  • Κομπόστες
  • Έτοιμοι χυμοί
  • Συσκευασμένα δημητριακά
Προηγούμενο