Η τεχνολογία κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη με τίμημα την εξάρτησή μας από αυτή. Σκέφτεται αυτή για μας με τίμημα να μην μπορούμε να σκεφτούμε.

Η χρυσή τομή είναι το μέτρο και η σωστή πληροφόρηση, τόσο για μας όσο και για τα παιδιά μας.

Ζούμε στη γενιά της τεχνολογίας, δεν είναι εφικτό να μην έχουμε επαφή. Καλό είναι όμως να ξέρουμε πόσο χρόνο πρέπει να σπαταλάμε με τα πολυμέσα.

Προσωπικά δεν είμαι της άποψης ότι η νέα γενιά πρέπει να είναι αποκομμένη από την τεχνολογία. Πρέπει να είναι όμως απόλυτα ενημερωμένη. Η πλήρης αποχή έπειτα από δικιά μας απαίτηση και διαταγή, ίσως αποβεί μοιραία στα προεφηβικά χρόνια του παιδιού μας. Καθώς οτιδήποτε απαγορευμένο μας προσελκύει περισσότερο.

Ενημερωθείτε και ενημερώστε τα παιδιά σας σχετικά με τις συνέπειες  της συνεχούς χρήσης των πολυμέσων.

Δεν ανακοινώνουμε στα παιδιά, έτσι απλά, πότε μπορούν να ασχοληθούν και πότε όχι. Θα τα μπερδέψουμε. Στα μάτια τους φαινόμαστε σαν αυτούς που αποφασίζουν με το έτσι θέλω.

Εξηγήστε τους. Αναλυτικά και ήρεμα. Θα καταλάβουν.

Γενικά τα παιδιά δεν κατανοούν συμπεριφορές μας, όταν αυτές δεν συνοδεύονται από επεξήγηση. Λογικό είναι.

Λάθος: «Όχι, δε θα το κάνεις αυτό».

Σωστό: «Η γνώμη μου είναι να μην το κάνεις διότι οι συνέπειες τις πράξης αυτής συνήθως είναι αυτές…………. Τώρα που γνωρίζεις, αποφάσισε μόνος σου.».

Επαρκείς δεν είναι και οι ελλιπείς επεξηγήσεις.

Λάθος: «Αυτό δεν θα το κάνεις γιατί σε χαζεύει».

Σωστό: «Αυτό η γνώμη μου είναι να το αποφύγεις γιατί έχεις ένα κοφτερό μυαλουδάκι. Δεν είναι κρίμα να το καταστρέψεις και να μην μπορείς να σκέφτεσαι όπως τώρα; Κρίνε μόνος.»

Μην το φοβάστε αυτό το «κρίνε μόνος». Στα παιδιά όταν δίνεις ευθύνες έπειτα από ενημέρωση, για το κάθε θέμα, γίνονται πιο υπεύθυνα.

  • Ας τα μάθουμε, να μην είναι αιχμάλωτα της ύλης.
  • Ας τα μάθουμε να μπορούν να καταλάβουν, πότε κάτι τα χειρίζεται και πότε το χειρίζονται.
  • Ας τα μάθουμε για την αξία της ελευθερίας του μυαλού.
  • Ας τα μάθουμε να τα «χαλάει» οτιδήποτε τα πωρώνει.

Δυστυχώς η αλόγιστη χρήση των πολυμέσων εκεί μας οδεύει. Το πιστεύουμε ή όχι μετά λύπης μου σας λέω ότι αυτό ισχύει. Έχει αποδειχθεί από μελέτες επιστημόνων και όλοι έχουμε συναντήσει αυτή την πληροφορία σε κάποιο έντυπο ή στο internet.

Τι κάνουμε γι’ αυτό;  Μήπως δε δίνουμε σημασία; Η αλήθεια μας ξεβολεύει λίγο.

Ναι, ξέρω, πρέπει να ξεκουραστούμε, να μιλήσουμε με ένα φίλο, να κάνουμε τις δουλειές μας κ.α.

Άρα ένα παιδί μπροστά σε μια οθόνη «είναι ήρεμο και δεν ενοχλεί».

Δεν είναι ήρεμο, είναι υπό την επήρεια. Όταν χρειαστεί να σταματήσει και να ασχοληθεί με κάτι άλλο η στεναχώρια και τα νεύρα του, στο ταβάνι.

Γιατί ένα παιδί είναι «ενοχλητικό»; (Θα το αναλύσουμε σε επόμενο άρθρο.)

Ειλικρινά αν σας έλεγα πως κάποιοι γονείς είναι τα «βαποράκια» των παιδιών τους θα υπήρχαν πληθώρα αντιδράσεων. Αλλά, ναρκωτικό τι είναι;

  • Κάτι που σε βγάζει από την πραγματικότητα και σε βάζει σε άλλο κόσμο.
  • Κάτι που χρειάζεσαι, για να είσαι καλά.
  • Κάτι που όσο περνάει ο καιρός, γίνεται όλο και πιο απαραίτητο.
  • Κάτι που σε χαζεύει.

Ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά συναντάμε κι εδώ.

Εκτός από τον πνευματικό και ψυχικό βιασμό που γίνεται, ύπουλα, με την κατάχρηση των πολυμέσων, δηλητηριάζονται και τα ζωτικά μας όργανα από την ακτινοβολία  που εκπέμπουν όλες αυτές οι συσκευές.

Όπως ανέφερα και στην αρχή δεν είναι λύση το «όλα ή τίποτα». Μέτρο είναι η λύση.

Το μέτρο του καθενός είναι διαφορετικό. Εκεί που συνειδητοποιείς ότι κάτι γίνεται εξάρτηση, σταμάτα το.

Αυτό για να το καταφέρει κάποιος πρέπει να έχει προσωπικότητα με γερές βάσεις  και ενημέρωση την οποία έχει κατανοήσει.

Γονείς ……. Δώστε περισσότερη σημασία και χρόνο στα βρέφη, στα μωρά, στα παιδιά σας.

Δεν ξεπετάμε παιδιά, ασχολούμαστε.
Δεν δυσανασχετούμε, είμαστε εκεί όποτε μας χρειάζονται, με αγάπη, τρυφερότητα, υπομονή. Έτσι θα στηθούν «γερές προσωπικότητες».

Κάποιοι θα συμφωνήσουν, κάποιοι όχι. Απόλυτα κατανοητό!

ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ

  • Πτυχίο: Προσχολικής Αγωγής  Δραστηριοτήτων Δημιουργίας και Έκφρασης
  • Βεβαίωση σπουδών: Μεθοδολογία Αναλυτικού Προγράμματος Παιδικού Σταθμού και Νηπιαγωγείου
  • Δίπλωμα Πιστοποίησης Επαγγελματικής Κατάρτισης
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ