Η Μεγάλη Παρασκευή κανονικά θα έπρεπε να είναι είναι μια ημέρα πένθους. Περισυλλογής. Εσωστρέφειας. Αναζήτησης του βαθύτερου νοήματος της ζωής. Κατανόησης των επιπτώσεων που έχουν οι πράξεις μας και οι πράξεις των άλλων. Και μια μέσα νηστείας. Εγκράτειας.

Το πόσοι αξιοποιούν την ημέρα για να τα κάνουν όλα αυτά το ξέρετε. Κάποιοι νηστεύουν, ελάχιστοι σκέπτονται.

Κάπως έτσι φθάσαμε και στην Black Friday της… μιας εβδομάδας. Όπου η κάθε αλυσίδα παρακολουθεί την άλλη και όλες μαζί προσπαθούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές με προσφορές που δεν θα έλεγε κανείς ότι είναι και εξαιρετικές.

Όλα τα προϊόντα έχουν μια τιμή βάσης. Το φθηνότερο της κατηγορίας. Τι Black Friday είναι αυτή που δεν σπάει αυτή την τιμή;

Όλες οι κατηγορίες έχουν τα δημοφιλή κομμάτια τους. Τι Black Friday είναι αυτή που κάνει εκπτώσεις 20% έως 30% σε αυτά; Σε όλη τη διάρκεια του χρόνου μπορεί κανείς να βρει αντίστοιχες προσφορές.

Οι έμποροι οφείλουν να είναι δίκαιοι και τίμιοι. Οι καταναλωτές να είναι προσεκτικοί. Αν θέλουμε κάποτε να δούμε άσπρη μέρα και την Ανάσταση. Γιατί αυτή είναι η λογική της Μεγάλης Παρασκευής, ότι ακολουθεί η Ανάσταση.


Αυτό είναι και το νόημα της Black Friday. Να δουν την άσπρη μέρα και όσοι που δε μπορούν να σηκώσουν τις κανονικές τιμές των υπόλοιπων ημερών του χρόνου. Για αυτό έχει νόημα να είναι μία ημέρα και όχι μια απλή εβδομάδα εκπτώσεων.

Αλλά είπαμε, στην Ελλάδα κρατάμε μόνο τους τίτλους. Όπως ακριβώς κάνουμε και στις ειδήσεις και τα βιβλία όπου η μόνη σελίδα που έχει διπλωθεί είναι εκείνη των περιεχομένων.

Γιάννης Αντύπας

Πηγή | Πρώτο Θέμα