ΚΑΡΠΑΘΙΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

 

Αντίστροφη Δυσλεξία

 

Γυμνάσιο & Λύκειο

Η δυσχέρεια ή/και αδυναμία να αφομοιώσει έννοιες χωρικές, όπως και χρονικές, προερχόμενες από τις μαθηματικές, αλλά και αριθμητικές έννοιες για το συγκεκριμένο δυσλεξικό παιδί είναι η βασική αλλά και ουσιαστική συμπτωματολογία, που παρατηρείται.

Στα λεκτικά μαθήματα το συγκεκριμένο δυσλεξικό παιδί δεν έχει κάποιες δυσχέρειες λόγω της δυσλεξίας του.

Σε ψυχικό επίπεδο όμως η συγκεκριμένη δυσλεξία προκαλεί άγχος, το οποίο στη συνέχεια δυσκολεύει την απόδοση σε επίπεδο λεκτικών μαθημάτων, ιδιαίτερα μάλιστα όταν αυτά είναι προφορικά.

Στα γραπτά και πάλι υπάρχει δυσκολία, με την έννοια ότι το συγκεκριμένο δυσλεξικό παιδί έχει σχεδόν φθάσει σε μία αρνητική διάθεση για οτιδήποτε μαθησιακό- σχολικό.

Η ορθογραφία δεν παρουσιάζει δυσχέρειες δυσλεξικού τύπου (συμβολική ορθογραφία), αντίθετα παρουσιάζει την κλασσική ανορθογραφία λόγω της ιδιαίτερης συμπεριφοράς και ψυχικής διάθεσης, όπως προαναφέραμε.

Σε γενικές γραμμές το συγκεκριμένο παιδί έχει την εικόνα του κακού μαθητή, αλλά ταυτόχρονα και κακού παιδιού, το οποίο δεν ενδιαφέρεται για τις σχολικές του υποχρεώσεις, οι οποίες θεωρεί ότι δεν έχουν καμία αξία, άρα είναι περιττές.

Στο Λύκειο, παρότι είναι δύσκολο να βρεθεί παιδί με αντίστροφη δυσλεξία, υπάρχει επιδείνωση των παραπάνω δυσχερειών λόγω της αύξησης των μαθησιακών δεδομένων, αλλά και λόγω της επιδείνωσης της συμπεριφοράς του.

Οι δραστηριότητες πλέον του συγκεκριμένου παιδιού είναι σε πλαίσια που δεν του επιτρέπουν ίσως να παρακολουθήσει το Λύκειο.

Στα μαθηματικά το συγκεκριμένο δυσλεξικό παιδί δεν έχει τη δυνατότητα μάθησης -αφομοίωσης- των μαθησιακών εννοιών, που αφορούν μαθηματικές, αλλά και αριθμητικής έννοιες, ενώ βέβαια η ψυχική διάθεση είναι αυτή, η οποία εμφανίζει διαταραχές και σε επίπεδο λεκτικών μαθημάτων.

Όλη αυτή η κατάσταση προκαλεί μία εντονότατη απέχθεια προς το βιβλίο, αλλά και για οποιαδήποτε σχολική -μαθησιακή- δραστηριότητα. Αποτέλεσμα αυτών των δυσχερειών είναι οι συχνά έντονες δυσκολίες για να μπορέσει το συγκεκριμένο δυσλεξικό παιδί να ανταποκριθεί στις σχολικές του υποχρεώσεις, στα μαθηματικά, όπως και στη γεωμετρία, ενώ επίσης υπάρχουν δυσχέρειες και στο να αποδώσει τα δεδομένα, τα οποία έπρεπε να έχει μάθει, στο σύνολο τους και στη διαδοχικότητα τους, αλλά βέβαια λόγω των δυσχερειών που αναφέραμε, δεν έμαθε.

Σε επίπεδο πάντα μαθηματικών, τα λεκτικά στοιχεία είναι δυνατόν να αφομοιωθούν, αλλά στη συνέχεια η αίσθηση των εννοιών χώρου και στη συνέχεια χρόνου, σε μαθηματικό επίπεδο, είναι αυτές οι οποίες δεν είναι δυνατόν να αφομοιωθούν.

Τελικά αυτό που συμβαίνει είναι ότι το συγκεκριμένο παιδί έχει δυσχέρειες στην εκτέλεση των αριθμητικών πράξεων, και όχι στην έννοια της μαθηματικής σκέψης.
Το συγκεκριμένο δυσλεξικό παιδί είναι πολύ σπάνιο να φτάσει στις τάξεις του Λυκείου και ο λόγος είναι ότι δεν μπορεί μαθησιακά, αλλά και από την πλευρά της δικής του θέλησης,  αλλά και αν πάει θα μείνει στην πρώτη τάξη, και από εκεί θα εγκαταλείψει το Λύκειο.

Τα κορίτσια ίσως να τελειώσουν και τις τρεις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου, έναν πραγματικό Γολγοθά για τα συγκεκριμένα παιδιά για να φτάσουν στην πρώτη Λυκείου και πλέον να εμφανίσουν πλήρη αδυναμία παρακολούθησης των μαθημάτων.

Στο Λύκειο σπανιότατα μπορεί να φτάσει παιδί με αντίστροφη δυσλεξία, κυρίως λόγω της συμπεριφοράς του, αλλά και λόγω των αυξημένων μαθησιακών υποχρεώσεων του Λυκείου.

Στο σχολείο το συγκεκριμένο παιδί είναι ένας κακός μαθητής, αλλά έχει και την εικόνα ενός κακού και ατίθασου παιδιού, με την έννοια ότι αρνείται να διαβάσει, αρνείται τα πάντα σε σχολικό επίπεδο, συχνά δεν πηγαίνει σχολείο, και προτιμά ομάδες, οι οποίες ξεφεύγουν από τα κοινωνικά δεδομένα.

Δεν διαβάζει σχεδόν καθόλου, μέσα στη τάξη ενοχλεί τους άλλους και δεν παρακολουθεί, προσπαθεί να αναδειχθεί με οτιδήποτε είναι περιθωριακό και γενικά δεν έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει μέσα στο σχολικό περιβάλλον μαθησιακές παραδόσεις.

Η υπερκινητικότητά του καταναλώνεται σε δραστηριότητες, οι οποίες είναι εκτός των κοινωνικών ορίων, όπως επίσης και ενοχλώντας κυρίως συμμαθητές του, οι οποίοι θεωρούνται καλοί μαθητές.

Η διάσπαση προσοχής, η οποία παρατηρείται, δεν είναι πραγματική και οφείλεται βέβαια στη γενικότερη άρνηση του για οτιδήποτε σχολικό -μαθησιακό-.

Στο οικογενειακό περιβάλλον είναι ένα πολύ δύσκολο παιδί, δεν υπάρχει σχεδόν δυνατότητα να τιθασευτεί τη γενικότερη κινητικότητα του στα πλαίσια που αναφέραμε προηγούμενα και συνεχώς υπάρχουν διαμάχες με τους γονείς του.
Οι αρνήσεις του είναι μόνιμες για οτιδήποτε και οποιαδήποτε συμβουλή.
Στο Λύκειο, αν φτάσει, παρατηρείται συνεχώς αυξανόμενη επιδείνωση της συμπεριφοράς του.

Το συγκεκριμένο δυσλεξικό παιδί εμφανίζει αγχώδεις καταστάσεις, οι οποίες το κατευθύνουν προς διάφορες προβληματικές δραστηριότητες.

Προτιμά τις εκτός των κοινωνικών ορίων ομάδες, στις οποίες και συμμετέχει και αγνοεί τα κοινωνικά αποδεκτά δεδομένα, όπως οικογένεια, σχολείο, κλπ. Οι παρέες του είναι εξωσχολικά άτομα ή κάποιος μαθητής όπως και αυτός.

Ουσιαστικά προσπαθεί να αναδείξει την ύπαρξη του μέσα από αρνητικές δραστηριότητες, αφού δεν μπορεί να το κάνει μέσα από τα αποδεκτά κοινωνικά δεδομένα.

Στο Λύκειο η ψυχική διάθεση είναι η ίδια, αλλά συχνά επιβαρύνεται.
Στο σχολείο το κορίτσι είναι κακή μαθήτρια, με την εικόνα ενός δύσκολου αλλά και ατίθασου παιδιού, με την έννοια ότι αρνείται να διαβάσει, και αρχίζει να προτιμά ομάδες, οι οποίες ξεφεύγουν από τα κοινωνικά δεδομένα. Δεν διαβάζει σχεδόν καθόλου, μέσα στη τάξη είναι δυνατόν να ενοχλεί τους άλλους και δυσκολεύεται να παρακολουθεί, προσπαθεί να αναδειχτεί με οτιδήποτε είναι εκτός σχολικού ή και περιθωριακό.

Η υπερκινητικότητά της καταναλώνεται κυρίως σε επίπεδο ενόχλησης των συμμαθητών της, οι οποίοι θεωρούνται καλοί μαθητές.

Η διάσπαση προσοχής, η οποία παρατηρείται δεν είναι πραγματική και οφείλεται βέβαια στη γενικότερη άρνησή του σε οτιδήποτε σχολικό-μαθησιακό-.
Στο οικογενειακό περιβάλλον είναι ένα πολύ δύσκολο παιδί, και συνεχώς υπάρχουν διαμάχες με τους γονείς. Οι αρνήσεις του είναι αρκετές για σχολικές δραστηριότητες.

Στο Λύκειο παρατηρείται επιδείνωση της συμπεριφοράς, συχνά πολύ έντονη.
Το συγκεκριμένο δυσλεξικό παιδί εμφανίζει αγχώδεις καταστάσεις, οι οποίες καθορίζουν και τη συμπεριφορά του. Προσπαθεί να βρίσκεται σε κοινωνικά αποδεκτά πλαίσια και το επιτυγχάνει, αλλά μερικές φορές ξεφεύγει από αυτά, προσπαθώντας να αναδείξει την ύπαρξή του μέσα στο σχολικό, αλλά και γενικότερο κοινωνικό περιβάλλον.

Στο Λύκειο η επιδείνωση της ψυχικής διάθεσης είναι δεδομένη.

 


Τηλ.:+30-2108673651
Κιν.:+30-6944363370
Email:info@karpathiou.gr

Πηγή: www.karpathiou.gr