Τιμωρία ή συνέπεια;

Στα παιδιά αρέσει η συνέπεια, είναι αυτή που τα οριοθετεί και τους  γεννά αυτοπεποίθηση.

Δεν γίνεται να ζητάμε απ’ τα παιδιά να είναι συνεπείς και εμείς να μην είμαστε.

Η τιμωρία δεν θα έπρεπε να υφίσταται ούτε σαν έννοια για τα παιδιά. Τιμωρία αντιστοιχεί σε βαριά παραπτώματα. Η φυλακή είναι τιμωρία και απευθύνεται σε ανθρώπους που είναι επικίνδυνοι.

Η κάθε ομάδα έχει κάποιους κανόνες, όποιος δεν σεβαστεί τους κανόνες θα έχει συνέπεια.

Θεωρώ ότι όποιος χρησιμοποιεί τη λέξη «τιμωρία» έχει θυμό. Ο λόγος που τον οδηγεί σε αυτή την πράξη είναι η «εκδίκηση».

Στην τιμωρία που υποβόσκει θυμός, κανείς δεν συνετίζεται.

Με τη συζήτηση και την κοινή απόφαση της συνέπειας μπορεί να συνετιστεί.

Αναρωτιέμαι, γι’ αυτό δεν βάζετε τιμωρίες; Για το καλό τού παιδιού;

Με αυτόν τον τρόπο τίποτα καλό δεν του μαθαίνετε.

Πως θα γίνει δηλαδή. Το θεωρείτε σωστό να υπακούει ένα παιδί από φόβο;

Στόχος είναι, το παιδί,  να κατανοήσει το λόγο που πρέπει να κάνει ή να μην κάνει κάτι.

Εμείς οι μεγάλοι  τα κάνουμε όλα σωστά;

Όταν δεν συμβαίνει αυτό, βάζουμε τον εαυτό μας τιμωρία ή μήπως τον χτυπάμε;

Ας ηρεμίσουμε λίγο.

Πολλές φορές βλέπω γονείς που ζητάνε την τελειότητα απ’ τα παιδιά τους, ενώ εκείνοι όχι μόνο υστερούν τελειότητας αλλά συμπεριφέρονται περισσότερο άστοχα από τα ίδια τα παιδιά.

Όσο για κάποιους εκπαιδευτικούς έχουν μπερδέψει το ρόλο τους. Έχουν γίνει τιμωροί και κριτές των παιδιών.

Ευτυχώς είναι μικρό το ποσοστό.

Αυτό, όμως, δε με καθησυχάζει, καθώς αυτό το «μικρό ποσοστό» συναναστρέφεται με παιδιά που καταστρέφει. Πρέπει να εκλείψει.

Τα νεύρα και τα ψυχολογικά μας προβλήματα δεν πρέπει να τα ξεσπάμε πουθενά, αλλά πόσο παραπάνω στα παιδιά. Είναι ένας τύπος βιασμού. (δεν αναφέρομαι στη μία φορά που θα τύχει, άνθρωποι είμαστε, αλλά για την κατ’ εξακολούθηση τακτική).

Η λάθος συμπεριφορά ενός παιδιού πρέπει πρώτα να μας προβληματίσει για το αν κάτι δεν κάνουμε σωστά και όχι να θυμώνουμε.

Όλα αυτά αν μας ενδιαφέρει η σωστή διαπαιδαγώγηση. Αν όχι είναι άλλο θέμα.

ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ

  • Πτυχίο: Προσχολικής Αγωγής Δραστηριοτήτων Δημιουργίας και Έκφρασης
  • Βεβαίωση σπουδών: Μεθοδολογία Αναλυτικού Προγράμματος Παιδικού Σταθμού και Νηπιαγωγείου
  • Δίπλωμα Πιστοποίησης Επαγγελματικής Κατάρτισης
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ